innovativa lösningar för ditt företag.

Ny teknik för e-handel och företag

Det är ingen hemlighet att konsumenterna i allt större utsträckning vänder sig till internet för att handla. Faktum är att en nyligen genomförd studie visade att över 60 % av konsumenterna nu föredrar att handla på nätet i stället för i butik. Detta beror på att online-shopping erbjuder ett antal fördelar, bland annat bekvämlighet, valmöjligheter och överkomliga priser. Men i takt med att allt fler konsumenter övergår till att handla på nätet börjar de också kräva mer tekniska lösningar av detaljhandlarna. 

Teknik skapar bättre shoppingupplevelse

I takt med att konsumenternas beteende förändras måste även företagens verksamhet förändras. I dagens i den digitala tidsåldern söker kunderna i allt högre grad efter en smidig och bekväm shoppingupplevelse, både i butik och på nätet. För att uppfylla dessa förväntningar måste företagen vara villiga att investera i den tekniken som gör det enklare och roligare för kunderna att handla.

Några av de tekniska lösningar som konsumenterna efterfrågar är bland annat snabbare och bekvämare betalningsmetoder, personlig service och en smidigare shoppingupplevelse överlag. Kunderna önskar också mer Virtuell verklighet som till exempel virtuella butiker och omklädningsrum eller social shopping. Kunderna söker i allt högre grad efter en bättre shoppingupplevelse. 

De online återförsäljare som kan förutse dessa krav och tillhandahålla rätt lösningar kommer att ha goda förutsättningar att lyckas på dagens konkurrensutsatta marknad.  

De största kraven konsumenterna har är:

  • Smidiga onlinebetalningar med tex auto fyll i formulär och QR koder. 
  • Personlig service med personliga meddelanden. 
  • Personliga produktrekommendationer.
  • Virtuella butiker och omklädningsrum. 
  • Social shopping. 
  • Smidig köpupplevelse tvärs över alla kanaler, beställning, hemleverans, prova offline, enkla returer.